"روز جهانی موزه، یادآور نقش بیبدیل گنجینههای تاریخی و طبیعی در تداوم هویت فرهنگی سرزمینهاست. موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز، بهعنوان یکی از مراکز پیشرو در پیوند دانش بنیادین با میراث طبیعی و فناورانه، مفتخر به دریافت لوح سپاس از سوی انجمن موزههای ایران (ایکوم) و کمیته ملی موزههای ایران گردید. این تقدیر ویژه، پاسخی است به رویکرد مسئولانه و علمی این موزه در مدیریت بحران، پیشگیری، آمادگی و مقابله با مخاطرات در سال ۱۴۰۴ – رویکردی که نشان میدهد یک موزه، فراتر از ویترینها، به مثابه نهادی پویا، تابآور و تأثیرگذار در بستر جامعه عمل میکند. از سوی دیگر ادغام «تاریخ طبیعی» و «تکنولوژی» در یک موزه دانشگاهی، بستری منحصربهفرد برای مطالعات میانرشتهای در زمینهٔ تکامل حیات، اقلیم، منابع زیستی و تحول ابزارهای فناورانه فراهم میکند. چنین ساختاری، الگویی ارزشمند برای آموزش پژوهشمحور و حفظ میراث در معرض خطر است. این موفقیت را به تمامی ریاست محترم، کارشناسان و کارکنان دلسوز موزه تاریخ طبیعی که با همدلی و مسئولیتپذیری این افتخار را برای دانشگاه شیراز به ارمغان آوردند، صمیمانه تبریک میگوییم. امید که این مسیر درخشان در خدمت به میراث ارزشمند طبیعی و تنوع زیستی استان، همچنان با قوت ادامه یابد."
